torsdag 7. mars 2013

interiør - design - loftsgang - antikvitet - fargekombinasjon

Den egentlige grunnen til at jeg lager dette innlegget er at jeg kjøpte meg en ny klokke i går, jeg bare elsker klokker så jeg var i lykkerus resten av dagen. Vet det høres litt teit ut, men klokker og speil er mine absolutte favoritt ting, det er noe en virkelig ikke kan få nokk av.

Jeg tenkte da at jeg isteden for å lage et innlegg bare om denne klokken, så kunne jeg lage et innlegg om hvordan jeg har laget det til på loftsgangen på hybelen min. Dette er et lite rom med 6 dører, en trapp ned og en trapp videre opp til mørkeloftet, da sier det seg selv at en ikke kan ha så mye møbler i denne gangen. Jeg har plassert ett nattbord der, og noe mer er det ikke plass til. Dette nattbordet var egentlig trehvit, men jeg malte det hvitt i sommer, jeg er ikke så glad i trehvit. Jeg har tegnet en fjør med fugler som flyr ut av den på døren der, jeg skal male eller tegne over med sort, men har ikke kommet så langt.


I gangen vår har vi lys grå vegger og hvite lister, dette malte jeg når jeg flyttet inn. Siden det er så mange dører er det lite vegg, men det er nokk til at det er blitt et lyst og koselig rom. Alle de seks dørene er brune, dette syns jeg er en kjempe fin kontrast, golvet er brunt, dette gjør rommet varmere, jeg har to tepper i gangen som er grå, slik som veggene, rett å slett fordi det ikke skal være så kaldt og for at ikke gulvet skal bli for dominerende.

På veggen over det lille nattbordet henger den fineste klokken! Denne klokken kjøpte jeg på europris, haha, ja, den funker, den er kjempe fin og jeg elsker den. Jeg har hatt den i ca 3 år nå, og jeg liker den like godt nå som jeg gjorde da, jeg hadde den på romme mitt før, jeg er helt vandt til lyden, men når jeg har hatt venninner som har sovet over har de irritert seg veldig på den så i år henger den i gangen.


Jeg er veldig glad i disse små romantiske tingene. Det som er litt gammeldags ligger meg nærme, men jeg kan også like nye mer moderne ting. Det å kombinere nytt og gammelt er jeg stor fann av, jeg liker også veldig godt å ta gamle ting jeg har male dem og lage dem nye og pene. Dette gjør jeg også med klær, har lagt ut noen eksempler på dette før på bloggen.

Så, ja, klokken jeg kjøpte i går er bare helt nydelig. Det er den første klokken jeg har som er en slik stående klokke, den er bare helt unik. På hybelen min har jeg ett midtparti i trappen opp mot mørkeloftet og der er det en glasskarm hvor jeg nå har plassert et lys jeg har, (sølv meg en speilaktig plate) mer av den moderne typen, sammen med da denne "nye" klokken min, dette syns jeg ble en god kombinasjon av nytt og gammelt. Er ikke noen ekspert menn JEG liker der.
  

Det er mange som ikke tenker på at de skal gjøre hybelen sin personlig, mange tenker at det er jo bare ett år, og det er jo sant, det er bare ett år, men et år er lenge nokk, du kan jo ha det fint om det bare er for ett år på hybel. Jeg for min del setter pris på å ha det fint rundt meg uansett om det bare er snakk om en kort stund. Jeg elsker å komme hjem, gå opp trappen se nattbordet jeg har tegnet mønster på, gå videre inn i gangen å se de fine klokkene mine, opne døren til mitt rom og passere hjertene som henger ved døren min.

Ja, mellom døren til badet og døren til rommet mitt var det akkurat plass til to hjerter. Det ene fikk jeg av min mor for en stund siden når jeg bodde på en annen hybel og det andre fikk jeg av min mors tvillingsøster for ikke så veldig lenge siden, var vel i sommer som var, ja et halvt år siden da. Det er to nesten like hjerter, de er håndlaget så ikke helt like, pluss at det er forskjellig skrift på dem. Jeg husker ikke helt hva som står på det andre, men på dette som er på bildet står vertfall " venner forlenger smilet". Det jeg liker aller best med disse hjertene er at de er så personlige.


Ja, det var litt om gangen på hybelen vår, likte dere dette innlegget? Jeg har tenkt jeg skal lage ett innlegg om romme mitt og kanskje et om stuen men det ser jeg litt an. Håper dere likte dette, er liksom litt nytt dette innlegget, altså ikke helt samme typen som jeg pleier å lage. Ja, men dere vi blogges, nå skal jeg nemlig på teater. Snakkes alle sammen.

AU.ICA

1 kommentar:

  1. Super fint du har det, skulle ønske det var like fint på min hybel :)

    SvarSlett